Порівняння
Головна / Блог / Про вибір авто / Адаптивний круїз-контроль має «побічну дію»

Адаптивний круїз-контроль має «побічну дію»

Технологія автоматичного регулювання швидкості авто на дорозі надзвичайно ефективна. Все ж таки дослідження показали, що використання водієм адаптивного круїз-контролю може стати ведмежою послугою і призвести до аварії. Давайте розбиратися!

735
3 хв на читання

Автоматизована система допомоги водієві відповідає за максимально комфортне та безпечне водіння. Так має бути в ідеалі. Проте європейські дослідники вирішили проаналізувати близько 28 інновацій функцій, серед яких був й адаптивний круїз-контроль. На основі отриманих даних, зібраних зі всього світу, науковці отримали досить невтішну картину. Ті, хто послуговувалися функцією, частіше потрапляли в ДТП. Кількість небезпечних ситуацій збільшилася на 12-18% (відповідно, класичний та адаптивний режими).

Виходить, керування транспортним засобом при увімкненій системі контролю руху не захищає керманича, а, навпаки, збільшує ризик створення аварійної ситуації. Та не поспішаймо з висновками, адже причиною такого нонсенсу слугує аж ніяк не сама функція, а поведінка водія.

Круїз-контроль: розбираємося в нюансах

Представлена опція є досить корисною, особливо для мандрівників, які тривалий час їдуть по шосе зі сталою швидкістю. В такому стані організм швидко втомлюється, що може призвести до фатальних помилок. Проте завдяки електронному асистентові транспортний засіб починає сам контролювати швидкісний режим. Так ви можете зняти ногу з педалі газу й трохи відпочити. При цьому рух авто регулюється відповідно до ситуації на дорозі. Наприклад, залежно від швидкості сусідніх ТЗ  (їхньої близькості) машина прискорюється або гальмує. Все це дуже добре, однак дослідники виявили, що представлена функція призводить до зниження концентрації уваги водія. Якщо адаптивний круїз-контроль увімкнений, керманич починає занадто покладатися на електроніку. На додачу ця технологія не завжди реагує належним чином, особливо у форс-мажорних ситуаціях. А це призводить до аварій.

З історії! Концепцію (прототип) круїз-контролю представив світові геніальний винахідник Ральф Тітор у 1940-х роках. Згодом систему почали встановлювати на автомобілі Chrysler, але тільки як опцію розкоші. А от адаптивний (удосконалений) круїз-контроль був вперше використаний компанією «Mercedes-Benz» у 1997 році. Потім цей досвід перейняли його колеги по цеху BMW і Toyota.

Важливо знати деякі нюанси використання адаптивного круїз-контролю. Асистент керування — це як робот, який працює за певним алгоритмом. Оскільки неможливо передбачити кожний окремий випадок, особливо на завантаженій чи невідомій ділянці траси, то нерідко трапляються перебої. Тому використовувати функцію потрібно з розумом:

  1. Враховувати дорожнє покриття, його особливості. Наприклад, не існує однакових чи стандартних вибоїн, а значить, система не завжди зможе розпізнати характер ями. Це може призвести до екстреного гальмування або ще гірше — неадекватного поводження електроніки.
  2. З надзвичайною обережністю потрібно використовувати круїз-контроль в негоду (дощ, снігопад тощо). Якщо функція активована, то під час прискорення авто зазвичай мчить по калюжах. В результаті при потраплянні коліс у воду спостерігається аквапланування.
  3. Керованість втрачається й тоді, коли на дорозі ожеледиця. Оскільки колеса не мають належного зчеплення з асфальтом, машину може заносити.

Цитата генія! «Навіть якщо щось працює не так, як ви планували, то це не означає, що воно ні на що не придатне». ~Томас Едісон~

Унікальна функція насправді принесла водіям чимало користі. Багато хто став шанувальником адаптивного круїз-контролю, адже коли він працює, вони мають змогу відпочити. Проте навіть з таким асистентом ніколи не треба втрачати пильності.

Поки ви знайомилися з цим матеріалом, наші автоексперти підібрали для вас декілька варіантів авто із США з просунутою системою допомоги водію. Керування може бути безпечним, потрібно лише найти до нього підхід.  

Поділитися:

Більше статей у цій категорії

Абсолютно новий Jeep Grand Cherokee 2026! Для себе, для сім’ї, для полювання

#вибір авто #новинки

Він підкорює з першого погляду! Преміальний позашляховик з повністю зміненим екстер’єром та інтер’єром, оснащений потужним турбодвигуном нового покоління. Цей автомобіль із США стане прекрасним варіантом як для сімейної подорожі, так і для полювання чи риболовлі.

7

Флагман Volvo XC90: огляд моделі на всі 360˚

#вибір авто #новинки

Автомобіль, який останнім часом обговорюють всі українці, достойний і вашої уваги. Кросовер Volvo XC90 підкорює плавними лініями кузова, масивним бампером та фірмовою решіткою радіатора. Однак не лише дизайн є вирішальним при купівлі авто із США. Пропонуємо вам детально дослідити характеристики та комплектації цього шведського флагмана!

387

Знайомтесь, ремінь ГРМ! Що це, коли потрібно міняти та на що зважати?

#б/у #поради

Про нього чули всі, але близько знайомі з ним лише одиниці. Мова йде про ремінь ГРМ. Його розірвання бояться не лише автомобілісти, а й активні користувачі соцмереж, які бачили наслідки цієї несправності. Якщо ви водите машину, тоді вам вкрай важливо знати принцип роботи ременя газорозподільного механізму паливної системи, щоб вчасно його замінити.

221