Піклування про навколишнє середовище! Насправді це лише другорядна причина, чому водії хочуть купити електроавто в США. За цей рік українці придбали більш ніж 37 тис. автомобілів на електричній платформі. При цьому 39% з них припадає на вживані машини з Америки. Тож на початок липня в Україні вже зареєстровано 178 тисяч «зелених» транспортних засобів. Та перш ніж пересідати на екотранспорт, пропонуємо вам глибше зануритися в цю нішу.
Яка різниця між EV, BEV, HEV та PHEV?
Категорія електричних автомобілів включає кілька типів транспорту. Кожен з них має відповідний набір технічних характеристик, які варто врахувати, перш ніж купити електроавто з Америки. Абревіатури моделей — це не просто набір незрозумілих символів. Вони вказують на особливості будови та експлуатації конкретного ТЗ. Ба більше, знаючи їх розшифрування, ви зможете зробити вдалий вибір. Наступні типи маркування мають такі значення:
- EV (або Electric Vehicle). Абревіатуру використовують для позначення автомобілів з одним або декількома електродвигунами. Нерідко так класифікують гібриди та плагіни, тому що на рівні з паливом вони також споживають електричну енергію. З огляду на це були введені окремі розпізнавальні поняття.
- BEV (або Battery Electric Vehicle). Перекладається як «батарейний електромобіль». Такі транспортні засоби живляться виключно електрикою, яку виробляє акумуляторна установка, а не ДВЗ. Заправляти їх можна як на станціях, так і вдома від розетки. Прикладом таких моделей, звісно, слугують Tesla Model X, BMW iX, Volkswagen ID.4 та Audi e-tron.
- HEV (або Hybrid Electric Vehicle). Гібридні електричні авто класичного типу. Оснащені однією або кількома електроустановками, а також бензиновим / дизельним / газовим двигуном. При цьому їхня батарея заряджається від ДВЗ прямо під час руху. Процес перемикання відбувається автоматично. На жаль, підзарядити авто в побутових умовах аж ніяк не вдасться. Найпопулярнішими зразками плагінів виступають Hyundai Ioniq Hybrid, Toyota Prius, Toyota Corolla HEV, Ford Fusion Hybrid та Nissan X-Trail HEV.
- PHEV (або Plug-in Hybrid Electric Vehicle). До цієї категорії відносяться гібридні електрокари, які мають можливість підключення до електромережі. Їх можна заряджати як «чистий» електромобіль від побутової розетки. ТЗ проїжджає на електротязі, без запуску класичного двигуна, від 80 км у міському трафіку. Представниками класу плагінів є Toyota Prius Prime, Volvo XC60, Ranger Rover PHEV (2018+), Hyundai Ioniq PHEV, Kia Niro PHEV та Mitsubishi Outlander PHEV.
Важливо! На відміну від гібридів, плагіни, що підключаються до електромережі, відзначаються високою ціною. На додачу через значну вагу автомобіля інженери зменшили багажне відділення, що може стати проблемою для мандрівників. Проте плагін-гібриди ідеально підходять для тих, хто хоче економити на щоденних поїздках, але при цьому не турбуватися про зарядку у відпустках чи відрядженнях.
Класифікація електричних та гібридних автомобілів на цьому не закінчується. З розвитком технологій виробники пропонують досить різноманітні варіанти ТЗ на електротязі. Ви, напевно, не раз зустрічали у своєму місті Ford Escape Hybrid. Так от, його класифікують не як HEV, а як FHEV (означає Full Electric Vehicle Hybrid). Бренд додав слово «повний», аби підкреслити, що модель споряджена повним арсеналом функцій для належної роботи гібридного авто.
Ще одними представниками незвичного маркування Hybrid є Volkswagen Golf 1.5 eTSI та Audi A7 Sportback 40 TDI. Насправді «гольф» та «ауді» відносяться до «м’яких гібридів» з розряду MHEV. Автомобілі не призначені для роботи лише в електричному режимі. Спеціально встановлений в них «старт-генератор» додає потужності силовій установці, особливо в момент розгону чи обгону. Використання такого технічного рішення сприяє зменшенню витрат пального.
Електромобілі та гібриди в експлуатації
Переваги вибору автомобілів на електротязі очевидні. Це не лише відсутність шкідливих викидів, а й бажана економія на паливі. Витрати на заправлення електромобіля в десятки разів менші, ніж бензинових чи дизельних машин. Технічне обслуговування також набагато простіше, звісно, в певних моментах. Оскільки електрокари мають мінімальну кількість рухомих частин, ймовірність поломки надзвичайно мала. До того ж вони не потребують регулярної заміни фільтрів, моторної оливи та інших витратників. Проте щоденне використання електричних ТЗ має свої нюанси:
- Електромобілі. Мінімальні витрати на зарядження батареї, першокласне прискорення й тихе водіння. Потребують наявності хорошої інфраструктури зарядних станцій. Підходять для активного використання у міському трафіку.
- Гібриди. Відзначаються збільшеним запасом ходу, а також паливною економічністю на коротких дистанціях. Технічне обслуговування авто на гібридних платформах набагато дорожче, ніж на повністю електричних. Та все ж вони є ідеальним рішенням для змішаних маршрутів, особливо в умовах відсутності можливості підзарядки.
- Плагін-гібриди. Перевагою є універсальність моделей. Вони забезпечують гарну економічність при щоденному використанні та надзвичайну мобільність у разі тривалих подорожей на значні відстані. Звісно, через габаритність силової установки місця для багажного відділення значно менше, ніж у класичних гібридних автомобілях.
Вибір електричного транспортного засобу повністю залежить від ваших потреб та цілей при використанні. Виробники пропонують досить широкий асортимент «електричок», проте в останні роки спостерігається різке зменшення плагінів у лінійках брендів. Провідні компанії все частіше проводять реструктуризацію заводів, щоб виготовляти виключно електричні авто. Тому більшість українців віддає перевагу саме «чистим» електрокарам.
Гібридні та електричні авто з позиції купівлі
Переваги представлених технологічних рішень очевидні. Для щоденних поїздок підійде електромобіль, а для дальніх — гібрид. Версія плагін стане в пригоді тим, хто слідкує за кожним літром пального, але не бажає залежати від зарядки під час подорожей. Проте до уваги варто взяти також особливості покупки різних типів електроавто із США. Процедура розмитнення цих типів ТЗ істотно відрізняється:
- Електричні автомобілі. До кінця 2025 року при проходженні митного контролю потрібно сплатити лише акцизний збір у розмірі 1€ за 1 кВт∙год ємності батареї. Для них діють нульові ставки мита, ПДВ та збору до Пенсійного фонду, який стягується при першій реєстрації.
- Гібридні авто. Ввезення до митної зони України такого транспорту проводиться за стандартною процедурою, тобто як для класичних авто. Митна ставка складає 10%; ПДВ — 20%. Акцизний податок розраховується за стандартною формулою (відповідно до моделі та об’єму двигуна) або сплачується фіксована ставка у розмірі 100€. Гібридні автомобілі також обкладаються збором до Пенсійного фонду (3-5%), якщо мова йде про першу реєстрацію.
Отож, зараз набагато вигідніше купувати саме електроавто, оскільки не потрібно сплачувати високі податкові ставки. Натомість для придбання гібрида доведеться витратити додаткові кілька тисяч доларів. Тож поки діє пільгове розмитнення, вкрай необхідно встигнути купити електроавто з Америки. На ринку вони дорожчі за гібридні, тому спішить придбати для себе автівку майбутнього. Наші автоексперти знайдуть вам преміальну комплектацію за прийнятну ціну.