Розвиток автомобільної промисловості залежить від впливу низки факторів. На якість виготовлення авто і комплектувальних частин до них впливають економічні та соціальні кризи. Тому не варто відкидати той факт, що рік випуску автомобіля відіграє ключову роль у майбутній експлуатації вашої машини. Представлені дані дозволять вам проаналізувати, як ситуація у світі корегує виробництво транспортних засобів.
Проблемні 2008-2009 роки для світового автомобілебудівництва
Фінансові кризи завжди завдають потужного удару діяльності банків, ринків нерухомості та автомобілебудівних компаній. Саме падіння ринків у Штатах, яке припало на 2008-2009 рр., призвело до Великої рецесії по всьому світу. В цей період про своє банкрутство оголосив найбільший інвестиційний банк США. За ним пішли й інші його колеги, що стало апогеєм економічної кризи. Однак нас цікавить, як саме це вплинуло на виробництво автомобілів. Глибокий економічний спад мав такі наслідки:
- Нестабільність на фінансових ринках призвела до різкого зменшення потоку інвестицій в автомобільну галузь.
- Зростання безробіття та падіння ВВП стали причиною зниження купівельної спроможності населення, через що припинилися масові продажі авто.
- Об’єми виробництва впали до критичних позначок.
З часів Великої депресії (1930-ті роки) такої глобальної кризи у світі не спостерігалося. Оскільки попит на транспортні засоби різко знизився, великі автоконцерни посилено скорочували штати робітників та оптимізували виробництво. Багато автогігантів пережили тяжкі фінансові труднощі. Наприклад, General Motors навіть подав заявку про банкрутство. Проте деякі департаменти Сполучених Штатів надали фінансову підтримку концерну, а також відповідні гарантії. В результаті глобальної реструктуризації компанія була врятована та вийшла на ринок у новому амплуа. Chrysler також не оминула процедура банкрутства, але на порятунок йому прийшов італійський концерн «Fiat», який придбав бренд. А от Ford хоча й опинився на крихкій фінансовій платформі, все ж таки зміг стати на ноги завдяки величезним позикам.
Висновок! Криза призвела до реструктуризації виробництв автогігантів, а також до злиття великих гравців ринку. В ці проблемні 2008-2009 рр. автомобільні концерни не відзначилися виготовленням високоякісних комплектувальних частин, а тим паче автомобілів. Вони рятували свій бізнес, як тільки могли.
Пандемія 2020-2021 рр. внесла свої корективи в автопром
Наступним ударом для автомобілебудівних компаній став COVID-19. Так, у 2020 році світ взяв паузу в абсолютно всьому. Для автопромисловості пандемія мала як короткострокові, так і довгострокові наслідки. Через обмеження, які були введені по цілому світу, автовиробники зіткнулися з серйозними проблемами:
- Порушення ланцюгів постачання на всіх рівнях комунікації, зокрема затримки надходження запасних частин.
- Сповільнення виробництв транспортних засобів.
- Скорочення, а в деяких випадках навіть припинення виготовлення певних моделей авто.
- Закриття важливих заводів та окремих виробничих потужностей.
- Масове звільнення працівників.
Вже за рік наслідки пандемії відчули на собі світові гіганти автопрому. Наприклад, Великобританія скоротила виготовлення ТЗ майже на 30%. Американський ринок також зазнав чималих втрат. Через закриття заводів та критичного дефіциту авто в США продажі спали аж на 14%. В цілому світова автопромисловість зменшила випуск транспортних засобів на 20%, а це близько 20 млн одиниць залишилося на стадії проєктування. Однак уряди таких країн, як США, Німеччина, Китай та Франція надали фінансову допомогу своїм автомобілебудівним компаніям, аби ця криза не потопила їхній бізнес.
Висновок! Тяжкі часи пандемії вдарили по гаманцях людей, тож попит на авто різко спав. До того ж через дефіцит електронних компонентів та вимушених канікул компанії, які виготовляють комплектувальні частини, суттєво знизили об’єми виробництва. Як наслідок, ціни на деталі різко зросли. Таким чином, багатьом автоконцернам довелося знаходити максимально економічні рішення для того, щоб залишатися на плаву.
Ера відновлення все ж таки настала. В період світового локдауну світлі голови автоіндустрії вирішили адаптуватися до критичної ситуації та зробити акцент на виробництві електричних автомобілів. Тож вже з 2023 року продажі злетіли на 12,5%, чим стимулювали ріст світової економіки.
Проблеми сьогодення й далі впливають на виробництво автомобілів
Воєнні конфлікти завжди були і будуть потужними землетрусами для світової економіки. Так, повномасштабне вторгнення негативно відзначилося на автомобілебудівних підприємствах. Під час пандемії ланцюги поставок вже зазнавали серйозних випробувань. На жаль, з воєнними діями глобальні логістичні шляхи стали ще більш вразливими. Варто відзначити, що багато компаній отримували з України дуже багато комплектувальних частин та матеріалів для їхнього виготовлення, наприклад:
- Деякі види металів, а саме сталь та алюміній.
- Автомобільні дроти (напівпровідники).
- Електронні компоненти.
Виробництво мікросхем неможливе без неону, а Україна була одним із важливих постачальників цього хімічного елементу. Обмеження поставок призвело до дефіциту чіпів, необхідних для виготовлення автомобілів. Закриття повітряного простору та морських шляхів спонукали виробників шукати нові маршрути для транспортування запчастин та машин. В результаті істотний спад прибутку у 2024 році спостерігали такі світові гіганти, як Volkswagen (на 42%), Mercedes (65%), BMW (86%) та Nissan (90%).
Висновок! Розв’язанням проблеми став пошук альтернативних логістичних шляхів і постачальників. Все це відзначилося на кінцевій ціні автомобілів. Аби запропонувати клієнтам бюджетні варіанти, знову ж таки, компаніям довелося знаходити економічні рішення як при виборі матеріалів для салону, так і для виготовлення робочих вузлів.
Далі буде…
На цьому випробування світового автопрому не закінчилися. Прихід до влади 47-го президента США змусив титанів автобізнесу нервувати, особливо тих, хто має виробництва у Мексиці, Китаї та інших країнах, крім Штатів. Величезні мита та скасування пільг на придбання електромобілів спричинили шалене зростання цін на запчастини, а також на транспортні засоби. І знову автомобілебудівні компанії опинилися у пошуку оптимізації виробництва, щоб втримати вартість автомобілів на доступному для клієнтів рівні.
Наданий огляд показує, що рік випуску автомобіля впливає на те, наскільки якісно будуть виготовлені його комплектувальні частини та матеріали декору. Тож аналізуючи ситуацію у світі з позиції дати виготовлення машини, ви зможете зробити вдалий вибір. Однак без допомоги наших підготовлених автоекспертів вам не вдасться вигідно купити авто із США найкращої якості. Завдяки спеціальним сервісам перевірки наші співробітник зможуть точно визначити реальний технічний стан автомобіля та його історію. Саме в цьому полягає успіх покупки транспортних засобів.