Серце автомобіля — це його двигун. Якщо силовий агрегат починає працювати з перебоями, стуком або постійно капризує, приготуйте гаманець до великих витрат, а точніше, капітального ремонту. На жаль, сучасні мотори зношуються набагато швидше, ніж їхні попередники. Серед розповсюджених проблем варто виділити утворення «задирів» (широкі та глибокі подряпини) на стінках циліндрів. Через них виникає так званий ефект «спайки» або прихоплення поршнів. Першими вісниками стирання металу в цих зонах слугує стукіт або сторонні шуми при холодному запуску. З часом пошкодження стають більшими, що призводить до погіршення роботи двигуна, зниження компресії, значних витрат моторної оливи тощо. Подовжити строк служби мотора вашого автомобіля можливо, і ми знаємо як. Ці методи перевірені професіоналами!
Дотримуйтесь температурного режиму
Утворення глибоких «задирів», які супроводжуються серйозним руйнуванням стінок циліндрів, виникає через неправильне поводження з машиною. Добре, коли ви маєте автомобільного гуру, який відкриє вам всі секрети довголіття транспортного засобу. Якщо такого немає, тоді Google в допомогу. Зношення внутрішньої стінки циліндра відбувається з таких причин:
- Двигун автомобіля часто / постійно працює на холодну.
- Проводиться несвоєчасна заміна моторної оливи.
- Існують серйозні проблеми з системою охолодження.
З цього слідує, що паливний агрегат не любить як перегріватися, так і достатньо не прогріватися. З огляду на це ви повинні слідкувати за температурним режимом силової установки. Особливу увагу приділяйте системі охолодження. Рідина в ній має бути завжди у достатній кількості, а сам пристрій не занадто забрудненим. Наступні поради допоможуть вам слідкувати за станом мотора якомога краще, тим самим мінімізуючи його зношення.
🔔Важливо! Першими в категорію ризику потрапляють власники корейських та німецьких автівок. Так історично склалося, що «задири» в циліндрах ДВЗ цих марок утворюються вже на 10 тис. км пробігу. Натомість японські моделі з атмосферними силовими агрегатами починають здавати позиції на відмітці 200 тис. км.
Не ігноруйте правило холодного пуску
Банально звучить, але досить актуально! Завівся та поїхав, це аж ніяк не про розсудливого водія, який піклується про стан свого автомобіля. Моторові потрібно дати декілька хвилин, аби він розігрівся. Це звичайна фізика за 5 клас, розділ про стан речовин. Все зводиться до оливи. Вона стає густішою при охолодженні, особливо восени та зимою. Тому не може миттєво потрапити в деталі двигуна, аби їх змастити. Однак, якщо система трішки попрацює на холостому ходу, олива розігріється (стане менш в’язкою), завдяки чому «підніметься» на канали, поршні, циліндри, вали тощо. Таким чином, коли ви зрушите з місця, двигун буде максимально підготовленим до роботи — щосекунди виконувати свій феєричний танець у чотири такти.
Заправляйте лише високоякісне пальне
Впродовж інтенсивної експлуатації автомобіля його двигун працює на шалених обертах. Згодом на каналах, вузлах та інших деталях осідає значна кількість відкладень (нагар, шлаки тощо). Якщо їх не усувати, вони затвердіють і трансформуються у нищівні абразивні часточки, які призводять до поступового зношення життєво важливих елементів. Цього ніяк не уникнути. Однак левову частку в цей процес руйнування автомобільного двигуна вносять неякісне паливо та олива. У низькопробних продуктах міститься великий відсоток сторонніх масел, а також домішок. Саме вони стають основною причиною порушення роботи мотора. Першими ознаками забруднення зазвичай є:
- «вайлуватий» розгін;
- смикання під час руху;
- втрачання динаміки при обгоні;
- проблеми при запуску авто.
🔔Увага! Неякісне пальне призводить до значного витрачання бензину / дизеля. Пояснюється це дуже просто. Через присутність у рідині домішок порушується процес згорання повітряно-паливної суміші. Про наявність сторонніх речовин свідчить веселкове сяйво, яке утворюється навколо розлитого на асфальті палива.
Вчасно замінюйте оливу
Витратні матеріали поганої якості завжди роблять вам ведмежу послугу. Коштують вони дешевше, а шкоди приносять на тисячі доларів. Тому вибір моторної оливи заслуговує особливої уваги. Пам’ятайте, вона має бути не занадто рідкою, але й не дуже густою. Якщо такого балансу не спостерігається, то при інтенсивній роботі поршнів неякісна суміш перестане виконувати свою роль. Деталі не змащуватимуться належним чином, що призведе до їхнього зношування.
Існує ще один нюанс. Частини, які рухаються на шаленій швидкості, попри постійне тертя, також виділяють велику кількість теплової енергії. Як наслідок, двигун без достатнього змащення робочих елементів починає перегріватися. А ви вже знаєте, що цього допускати не можна. На додачу дешеві марки моторної оливи містять чимало сторонніх домішок, які залишають глибокий слід на стінках циліндрів, у прямому сенсі цих слів. Тому регулярно, а точніше, кожні 5-7 тис. км пробігу, замінюйте оливу. Однак і тут варто згадати про одну поправку.
📢Порада! Якщо більшу частину часу ви проводите на шосе, та ще й на доволі великих швидкостях, тоді міняти оливу слід у два рази рідше: через 13-15 тис. км. Натомість при незначній автомобільній активності, коли ви рідко виганяєте машину з гаража, цю процедуру треба виконувати хоча б раз на рік.
Послуговуйтеся фірмовими фільтрами та вчасно їх змінюйте
Залежно від регіону України якість пального дуже коливається: від преміальної до незадовільної. Однак яке б воно не було елітне, все одно до його складу входять різні часточки та сторонні речовини, наприклад бруд, абразиви, масла, суміші тощо. Все це знижує продуктивність мотора, а тим паче призводить до зношування його деталей. Тільки встановивши якісні (бажано фірмові) фільтри, ви зможете захистити паливний насос від нищівної шкоди. Проводити заміну цих елементів потрібно кожні 20-30 тис. км. Дізнайтеся у виробника, які рекомендації він дає саме для вашої моделі. Навіть в одній лінійці регламент експлуатації авто може відрізнятися.
📢Порада! Слідкуйте за станом ще двох інших фільтрів: для оливи та повітря. Перший замінюйте разом з моторною оливою, зазвичай 1-2 рази на рік, а другий — кожні 10-15 тис. км пробігу. В будь-якому разі дійте по ситуації, не будьте категоричні, а звертайте увагу на ступінь забруднення мембран.
Двигун автомобіля, як і все матеріальне, при тривалому використанні зношується. В цьому немає нічого дивного. Та при належному догляді реально подовжити термін його експлуатації. Як ви помітили, принцип доволі простий — все потрібно робити вчасно та на совість. Не варто економити на паливі чи моторній оливі, а тим паче на фільтрах, які забезпечують належне очищення робочих рідин. Ба більше, ніколи не нехтуйте плановим технічним обслуговуванням. Беріть приклад з американців. Вони настільки обожнюють свої автівки, що декілька разів на рік проходять ТО. Ось чому наша компанія доставляє авто із США в Україну під ключ саме з цієї країни. Технічний стан двигунів, трансмісії, ходової частини, систем управління та інших частин транспортних засобів американців просто вражає. Наші автоексперти знають, як має виглядати якість та як перевірити історію ТЗ до кожної коми. Зверніться до нас, і ви не пошкодуєте про результат!