Порівняння
Головна / Блог / Нові правила продажу авто в Україні! Продавцям приготуватися, бо тепер покупці повинні знати більше

Нові правила продажу авто в Україні! Продавцям приготуватися, бо тепер покупці повинні знати більше

Продавці нових транспортних засобів повинні надавати вичерпну інформацію про експлуатаційні характеристики авто, особливо про витрати пального та об’єм викидів CO₂. На рекламних плакатах / дисплеях потрібно вказувати ці дані для всіх моделей, які є у продажу. Нововведення торкнулися й інших сторін діяльності автосалонів. Що, як та коли? Про це все та багато іншого ви дізнаєтеся з нашого матеріалу.

327
4 хв на читання

Рішення щодо внесення змін до постанови про “Порядок здійснення оптової та роздрібної торгівлі ТЗ та запчастин з ідентифікаційними номерами” було затверджено 25 вересня 2025 року. Проте змінені правила набудуть чинності через 9 місяців після того, як документ опублікується. Тепер покупці нових автомобілів матимуть максимально повну інформацію про транспортний засіб, який планують купити. Вони знатимуть про офіційні показники питомих витрат пального, а також дані про викиди CO₂. Власникам автосалонів доведеться створити додаткові інформаційні засоби та надати доступ до спеціального довідника електронного типу. Представники Кабінету Міністрів відзначили, що впроваджені зміни спрямовані забезпечити прозорість ринку, а головне, захистити права споживачів, як того вимагає європейська Директива 1999/94/ЄС. Таке вичерпне інформування покупців автомобілів істотно наблизить Україну до вступу у Євросоюз. Отож, дізнаємося, що саме затвердив уряд наприкінці вересня.

Продаж нових автомобілів за новими правилами

Торгівля транспортними засобами знаходиться під контролем держави. Кабінет Міністрів України має на меті слідувати всім вимогам Директиви ЄС з приводу цього питання. Таким чином, кожному покупцеві буде надано максимально повні та правдиві дані щодо екологічності та економічності обраної моделі машини. З кінця травня 2026 року всі автосалони будуть зобов’язані вносити інформацію про офіційні питомі витрати палива та обсяг реальних викидів CO₂ до:

  • етикеткеток всіх моделей автомобілів, які продає власник;
  • інформаційних плакатів, а також електронних дисплеїв;
  • рекламних та промоційних матеріалів, зокрема листівок, брошур, оголошень, журналів, банерів та інших типів друкованої продукції;
  • електронного довідника, доступ до якого надається кожному покупцеві транспортного засобу.

Цифровий портал є досить цікавою розробкою Міністерства розвитку громад та територій. Це свого роду централізована база даних. В ній буде зберігатися та щороку оновлюватися (до 31 березня) інформація про актуальні питомі витрати палива та обсяг викидів для абсолютно всіх моделей легкових машин, які є в наявності автосалону. Посилання з доступом до електронного довідника продавець повинен розмістити у місцях продажу.

Значення офіційних витрат пального конкретної моделі авто потрібно прописувати числом з точністю до однієї цифри після коми, а також у літрах на 100 км. Щодо показників питомих викидів CO₂, які вимірюються у грамах на кілометр, їх слід надавати у формі цілого числа. Досить важливим моментом є те, що у разі групування кількох версій автомобілів за типом палива, офіційним показником слугуватиме той, який є найвищим у категорії. Таким чином, покупець має право знати, скажімо, про «найгірші» сценарії із цієї групи. Проте на цьому вимоги до оформлення стендів продажу ТЗ не закінчуються.

Особливості надання інформації покупцям, які планують придбати нове авто

Споживач повинен бути максимально проінформований про обраний транспортний засіб. Для цього дані потрібно надати у простій та легкодоступній формі. Всі показники мають бути точними, а інформація зрозумілою. Головною вимогою до них є наочність: їх повинні помічати так само швидко, як і основну частину офіційного матеріалу. Оновлювати показники на паперових носіях потрібно кожні шість місяців, а на електронних дисплеях — раз у квартал. До електронного довідника, розміщеного на інтернет-порталі Мінрозвитку, також додається інформація такого характеру:

  1. Список 10 енергоефективних (економічних) моделей з точними показниками викидів вуглекислого газу та витрат палива кожного виду.
  2. Практичні поради відносно дієвих заходів, які сприяють зниженню витрачання пального, зменшенню шкідливих викидів тощо.
  3. Доступне роз’яснення наслідків, до яких призводить накопичення парникових газів в атмосфері.
  4. Надання детальної інформації про вплив використання того чи іншого виду палива на екологічну ситуацію у світі / країні.   
  5. Нагадування про зобов’язання України перед міжнародною спільнотою захисту навколишнього середовища, а також зазначення дати досягнення цієї цілі.

Власники автосалонів зобов’язані розмістити поряд з кожним автомобілем додатковий плакат / дисплей, в якому будуть перелічені витрати пального та викиди шкідливих газів усіх наявних у продажу легкових авто. Паперовий плакат має бути не менший ніж 70×50 см. У разі використання невеликих екранів (25×32 см) допускається функція прокрутки сторінки. 

Продавцям нових автомобілів потрібно вкрай серйозно віднестися до того, наскільки точно вказані внесені дані. В останніх абзацах Постанови згадується про заборону використання символів, знаків чи написів, здатних ввести в оману майбутніх покупців. Такі хитрощі уряд суворо засуджує та робить все можливе, аби споживач отримував лише правдиву та офіційну інформацію про транспортний засіб. Ось так Україна поступово переходить на європейські стандарти. Натомість наша компанія вже більш ніж 20 років купує та доставляє авто із США українцям за Американським стандартом. Наші автоексперти добре знають, що таке максимально розгорнутий опис технічної інформації (економічність, екологічність, продуктивність), тому що в Америці це вимога закону. 

Розуміємо, покупка новенького автомобіля із салону підходить не всім. Тому пропонуємо купити якісну машину з невеликим пробігом у Штатах. За прийнятну ціну (від 10 тис. доларів) ви зможете отримати транспортний засіб у гарному технічному стані.

Поділитися:

Більше статей у цій категорії

Новинка! Hyundai Ioniq 9EV 2026 — сімейне авто з потужним двигуном

#електрокари #новинки

В одній моделі вдало поєднався електромобіль класу люкс та просторий кросовер. Футуристичний дизайн нового Hyundai Ioniq 9EV 2026 року випуску нагадує справжній космічний корабель. Напевно, вам вже кортить дізнатися про особливості новинки.

488

Невже Zeekr стане Geely? Подробиці зі світу інвесторів, великих грошей та гігантів бізнесу

#новини

Мільярдна угода, викуп преміального бренду та стратегія великого бізнесу. Вже зовсім скоро Zeekr стане дочірньою компанією Geely. Дізнайтеся, чим викликане це злиття та як подібне рішення вплине на кожну зі сторін.

415

Автовиставка Шанхай 2025! Від інновацій до витворів мистецтва

#електрокари #новинки

Цієї весни пройшла найграндіозніша міжнародна виставка автомобільної промисловості у Шанхаї. 21-й Шанхайський автосалон 2025 став справжнім втіленням геніальних ідей та інновацій. Завітаймо на Auto Shanghai!

290