Приваблива ціна машин з американських аукціонів робить їх надзвичайно популярними серед українських водіїв. Вітчизняні автомеханіки настільки якісно проводять ремонт транспортних засобів, що без спеціальних пристроїв неможливо визначити, що саме було пошкоджено під час ДТП. Проте деякі недоліки є вкрай небезпечними при подальшій експлуатації автомобіля. Вам, як дилеру, потрібно знати про них, адже тоді ви зможете запропонувати своїм клієнтам насправді вигідні варіанти авто із США. Ба більше, ваша бездоганна репутація стане, свого роду, акселератор у збільшенні прибутку. Отож, перед вами добірка найбільш критичних пошкоджень ТЗ, яких варто остерігатися.
Серйозні пошкодження кузова
Потужний удар в момент аварії спричиняє деформацію силових елементів кузова. Зрозуміло, що вирішальним у цьому питанні є сила зіткнення, а не місце. Наприклад, деякі частини кузова знімаються, тому для вас не стане проблемою замінити їх новими. Якщо ж після ДТП пів машини перетворилося на «фарш», тоді немає жодного сенсу далі продовжувати досліджувати цей екземпляр. Порушену геометрію кузова неможливо відновити до «заводських налаштувань». Це означає, що перед вами конкретне зміщення опорних елементів, які «ведуть» за собою всі інші панелі та важливі частини без можливості їхнього повного відновлення. При доволі сильних ударах критичних пошкоджень кузова ніяк не уникнути. В таких випадках зазвичай серйозно деформується:
- дах;
- лонжерони;
- стійки;
- пороги.
На страхових аукціонах лотами з категорії табу можуть стати «Partial / Incomplete Repair» (Частковий / незакінчений ремонт) або «Rollover» (Переворот). Потрібно розуміти, що компанії не завершують ремонтні роботи зазвичай тоді, коли щось йде не так. Зазвичай робітники намагалися усунути дефект, але це їм не вдалося. І проблема не в компетентності механіків, а в неможливості виправити ситуацію. До того ж за фото важко визначити ступінь пошкодження таких машин. Тут на допомогу прийде історія ДТП, яка дозволить правильно оцінити їхній стан. Тому, як не прикро, такі лоти є дуже ризикованим варіантом. Водночас автівки, які перевернулися під час аварії, та ще й декілька разів, взагалі не рекомендовані для купівлі. Їхня геометрія не просто порушена, вона повністю знищенна. Повернути у вихідну позицію металеві каркаси даху чи лонжеронів нереально.
Порада! Кваліфіковані спеціалісти можуть визначити ступінь пошкодження машини із США та встановити, наскільки резонно виявиться її відновлення. Тільки після детального розрахунку ремонтних робіт можна точно сказати, чи вигідно купувати конкретний лот.
Ремонтувати кузовні частини доволі дорого, а щодо повної заміни конструктивних елементів, то нерідко така процедура коштує як пів автомобіля. При цьому гарантій на отримання відмінного результату ніхто не дає, адже це не будування транспортного засобу з нуля. Внаслідок такого втручання місця з’єднань рухомих частин стануть більшими або нерівними. Як наслідок, дверцята, капот чи багажник почнуть проблематично функціонувати. Та на цьому неприємності не закінчаться. На склі поступову з’являтимуться тріщини, які призводять до розбиття вікон. На додачу такі відремонтовані ТЗ можуть непередбачувано поводити себе на дорозі.
Пошкодження силового агрегату
Кожна аварія на дорозі особлива, тому що час та випадок завжди розігрують свій віртуозний сценарій. Знову ж таки характер зіткнення слугує вирішальним фактором у цьому питанні. Найгіршим варіантом стане пошкодження двигуна. Внаслідок потужного удару силова установка деформується і «веде» за собою коробку передач або інші деталі. Якщо в момент ДТП силовий блок залишився цілим або має лише незначні деформації, тоді шанс на успішне відновлення цілком реальний. Критичними вважаються пошкодження:
- циліндрів та їхніх головок;
- поршнів;
- колінчастого вала;
- шатунів;
- клапанів;
- системи охолодження;
- відсіку змащування;
- блока запалювання.
Відновити «внутрішні органи» найважливішого елементу транспортного засобу нереально. Головна причина в тому, що двигун є складним механізмом, в якому все взаємопов’язане. Наприклад, коли головка блока циліндрів має тріщини, то це може призвести до викривлення або навіть виходу з ладу клапанів. В результаті порушується функціонування клапанного механізму, а значить, спостерігається різке зниження компресії.
Увага! Механічні пошкодження днища також криють у собі чимало неприємностей, оскільки неможливо перевірити ступінь деформації як ходової, так і підвіски.
Виявити подібні лоти на аукціонах з одного боку просто, а з іншого складно. Позначення «Engine» та «Burn Engine» прямо вказують на проблеми з моторним відсіком, особливо наявність механічних пошкоджень або деформацій внаслідок пожежі. Категорія «Salvage» свідчить про виявлення значних пошкоджень в автомобілі із США, зокрема в його двигуні. Окрім конкретно вказаних позначень, на аукціонах можуть бути й завуальовані. Наприклад, «Mechanical» вказує на порушення роботи не лише мотора, а й трансмісії, мосту чи електросистеми. Тому без автоексперта навіть дивитися на такі лоти заборонено.
Небезпечне тріо авто із США
На страхових аукціонах є екземпляри, від яких потрібно триматися якомога далі. І питання не в тому, що вас очікує дорогий ремонт. Це якраз ті випадки, коли слід розрахувати хід на 6 кроків вперед, як великі гросмейстери. Наслідки невдалого вибору виявляться пізніше і можуть стати фатальними. До таких небезпечних лотів відносяться:
- «Потопельники» (Water / Flood). Вода, особливо солона, знищує навіть якісний метал чи сплав, але з часом. До того ж після намокання ні електроніка, ні проводка працювати точно не будуть.
- «Погорільці» (Burn). Вогонь має ще більш нищівний вплив на автомобіль. Після пожежі завжди зостається неприємний запах та сажа. Ба більше, при високих температурах розплавляються навіть металеві деталі, які не підлягають відновленню.
- «Біохім» (Biohazard / Chemical). В салоні таких машин стоїть страшний сморід через плісняву, трупну отруту, фарбувальні матеріали, пальне тощо. Позбутися його неможливо. Та й взагалі, біологічні чи хімічні сполуки можуть бути вкрай шкідливими для здоров’я.
До категорії «особливо небезпечних» лотів також варто вписати ті, які або взагалі не мають VIN-коду, або він спиляний чи знищений. Дізнатися історію цих транспортних засобів, навіть за підтримки Інтерполу, вам точно не вдасться. У більшості випадків ВІН-код видаляють через «темне» минуле автомобіля з Америки. А навіщо вам такі проблеми із законом. Подібна ситуація складається і з автівками, у яких ідентифікатор був замінений. Скоріш за все, їх зібрали з декількох машин, а значить, їздити вони будуть на чесному слові.
Представлені варіанти не варті вашої уваги, а тим паче грошей. Не випробовуйте вдачу, адже «на кону» стоїть ваша репутація, як дилера. У разі сумнівів щодо того чи іншого лоту на страховому аукціоні ви завжди можете звернутися до наших менеджерів. Їхній професіоналізм та багаторічний досвід дозволить стовідсотково визначити, чи варто купувати авто з Америки з такими пошкодженнями. Пам’ятайте, бізнес без партнерів — це як акула без зубів.